Gurbette Hasbihal / Konuşmak

Dümende ve başaltlarında insanları vardı ki
bunlar
uzun eğri burunlu
ve konuşmayı şehvetle seven insanlardı ki
sırtı lâcivert hamsilerin ve mısır ekmeğinin
zaferi için
hiç kimseden hiçbir şey beklemeksizin
bir şarkı söyler gibi ölebilirdiler...

         Nazım Hikmet / “Arhaveli İsmail'in Hikâyesi”nden.

Bazen yazmak zorlaşır, memlekettir insanın yazmasını zorlayan ya da kendi iç dünyası. Çünkü insanı yapan yalnızca kendisi değil, aynı zamanda çevresi ve çevresinde yaşananlardır. Hayat insanın nefesini keser, yüreğini daraltır...

Bu yazıyı yazmakla yazmamak arasında kaldım, belki de artık hiç yazmamayı düşündüm. Hatta bunu Nurettin’e bile söyledim.  Çünkü yazılarımın okunup okunmadığını bile bilmiyorum. Tek bir olumlu ya da olumsuz geri dönüş almadım (yalan olmasın bir kez sevgili Tuğrul Mazlum teşekkür etmişti de çok mutlu olmuştum).

Yazılanların suya yazıldığı düşüncesi, yazanı soğutur. “Niye ve kime yazıyorum” der. Yazmak zor gelir, etki bekler, tepki bekler yazan.

Sonra düşündüm; “Ben bu yazıyı nerede yazıyorum?” “İskefiye Haber” gazetesinde. Yani İskefiye’de. Sonra İskefiye’me bakıyorum; bakıyorum ve yine bakıyorum. Sonra hatırlıyor ve anlıyorum ki, beklememem gereken çok şeyi bekliyorum.

Suya sabuna dokunmayınca, kimsenin kuyruğuna basmayınca, birilerini yazıya konu etmeyince, birilerini eleştirmeyince, pek bir dikkat çekmiyor, pek kimse yanıt vermiyor.

Birisi hakkında yazmış olsaydım, ya da politik bir konuya dokunsaydım, sosyal medyada cevap yetiştiremezdim çoğunuza. Çünkü “konuşmayı şehvetle seven insanlar”ın diyarı benim memleketim.

Gazetenin okuyucu köşesinden bile bunu anlayabiliyoruz. Kaç aydır yayınlanıyoruz ve ikinci sayıda Nurettin’in sosyal medyadan topladığı eleştiri, öneri, tebrik mesajlarının dışında yeni bir şey görmüyorum orada. Nurettin de inatla orayı sizler için boş bırakıyor.

Söyleyin kardeşim, hep yanlışı değil, güzeli de söyleyin... Ama önce yanlışı söyleyin ki kendimizi düzeltelim... Dolu dolu konuşmaktan çekinmeyin, korkmayın. Konuşmazsak derdimizi, meramımızı kime nasıl anlatacağız...

Sağlıcakla ve sevgiyle...

* * *
www.facebook.com/iskefiyeli68

kaynar.yavuz@gmail.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar