KANDIRILMIŞ TARAF OKURU OLMAK İSTEMİYORUM...

Facebook'ta bir dostumun "Yavuz abi o taraf okuru sen misin" seslenişiyle haberim oldu durumdan. Bir iletişim grubunda (KUYEREL) tartışılan bir konuya (Taraf'ın internet sitesinde Mehmet Ali Şadoğlu adlı kişinin blog'unun reklamı dolayısıyla, Ahmet Nesin'in bu durumu eleştiren yazısı) benim de yazdığım yorumun bir parçası, odatv.com adlı (imtiyaz sahibi Soner Yalçın) bir sitede "TARAF OKUYUCUSUNU KANDIRIYOR" başlığı altında kullanıldığını gördüm.

Bu görüşlerim, kamuya açık bir alanda belirtilmedi, üyelikle girilebilen kapalı bir iletişim grubunda belirtildi. Oysa odatv.com haberde, sanki kamuya açık bir beyanatmış gibi "Taraf okuru Yavuz Kaynar gazeteye şöyle seslendi" diyerek, yorumumun bir parçasını kullanarak, kandırılmış okuyucu olarak beni lanse etti.

Kendimi hiçbir zaman kandırılmış hissetmedim. Öncelikle bu böyle biline. Çünkü, sonuçta "Taraf'ın tasarrufudur" derim, günlük 50 kuruştan kendimi kurtarırım.

Ancak durum bununla kalmadı. odatv.com'un bu haberini bir çok site (haber sitesi, blog vs) olduğu gibi kullandı (copy-paste) ve bir anda sanal alemde "Taraf tarafından kandırılan okuyucu" durumuna düştüm.

odatv.com sitesinin tüm yöneticilerine (Soner Yalçın dahil) mailler gönderdim. Nezaket icabı bile bir geri dönüş olmadı. Olmadığı gibi, sitenin haberlerine yaptığım yorumların bazıları (en az 5 adet), hiç bir hakaret unsuru içermemesine rağmen yayınlanmadı. Yani açık bir SANSÜRle karşı karşıya kaldım.

Haberi olduğu gibi "araklayan" bazı sitelerde, haberin adımın ve yorumumun geçtiği bölümü kaldırtmayı başardım. Ama onlarca site... Hangi biriyle tektek uğraşayım, aylak adam değilim ki klavye ardında saldırayım ona buna.

Kısacası, odatv.com, ahlaksızca iznim olmadan, kamuya açık olmayan bir alanda dile getirdiğim görüşlerimin bir kısmını, kendi haklılıklarını kanıtlamak amacıyla pervasızca kullanmıştır. Copy-Paste geleneğimiz sayesinde de internet aleminde kandırılmış okuyucu oldum. Oysa kimin kimi kandırdığı bu terbiyesizce davranıştan sonra ortaya yeterince çıkmıştır.

odatv.com ve diğer sitelere karşı tüm yasal haklarımın kullanımı süreci başlamıştır. Kaderde, kısmetse "ulusalcı" parası yemek de varmış. :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhabalar. Yazınızı okudum. Yorumunuzun çarpıtılarak yayınlanması hakkında düşüncelerinize katılmamak mümkün değil. Haklısınız. Fakat yazdığınız yorumun kamuya açık olmaması ve bu sebeple yayınlanmaması gerekirdi fikrinize katılmadığımı belirtmek isterim. Gazetecilikte bir haber yapılırken özel hayattan ziyade bu haberin kamuya vereceği yarar baz alınır. Kısaca kamu yararınaysa özel hayata falan bakılmaz. Bu gazetecilik kuralıdır. Aynı zamanda mail grubu gibi internet sayesinde tüm dünyaya bağlı bir sistemi "özel" görmeniz tuhaf. Arkadaşıma mail gönderdim bunu yayınlandılar deseniz haklısınız. Fakat 50 kişilik bir mail grubunun özel olduğunu iddaa etmek saçma geliyor. Selamlar.
Özel hayattan bahsetmiyorum. Bu başka bir şey. Ben bu yazıyı burada (kendi blogumda) yayınlamadım. Kapalı (üyelikle, davetle girilebilen) bir mail grubunda dile getirdim ve oraya aittir. İzin istenebilirdi, ve eğer odatv bu izni isteseydi vermezdim.

Başka bir yerde (ekşi sözlük) bu durumu aktarmak isteyen tanımadığım biri benden izin aldı örneğin.

1500 kişilik de olsa mail grupları özeldir.

Popüler Yayınlar