Gurbette Hasbihal / Hasret


“Denize dönmek istiyorum!
Mavi aynasında suların:
boy verip görünmek istiyorum!
Denize dönmek istiyorum!

Gemiler gider aydın ufuklara gemiler gider!
Gergin beyaz yelkenleri doldurmaz keder.
Elbet ömrüm gemilerde bir gün olsun nöbete yeter.
Ve madem ki bir gün ölüm mukadder;
Ben sularda batan bir ışık gibi
sularda sönmek istiyorum!
Denize dönmek istiyorum!
Denize dönmek istiyorum!.”

Koca Nâzım ne güzel anlatmış hasreti.

* * *

Kimi görsem, kime sorsam “siyasetten nefret ediyor”! Ama ne gariptir ki herhalde dünyanın başka bir ülkesinde insanlar siyasetle de bu kadar içli dışlı yaşamıyor. Her şeyimiz siyasete endeksli: Kahvehanelerimiz, camilerimiz, yollarımız, mahallelerimiz, okullarımız siyasetimize göre biçimleniyor. Herkes kendine bir dünya yaratıyor siyasi bakışına göre. Belki normaldir, ama normal olmayan siyaseti bir düşmanlaşma, düşmanlaştırma, ötekileştirme aracı haline getirmek. Herkes sadece kendisinin doğru olduğunu ve diğer herkesin de o “doğru”ya göre yaşaması gerektiğini yek ötekine dayatmaya çalışıyor.

Siyaset, kendi “doğru”nu başkasına anlatma, onu ikna etme yöntemidir, dayatma değil. Dayatmanın adı zorbalıktır, eziyettir, faşizmdir. Kimse zorba, gaddar ve faşist olduğunu düşünmüyordur sanırım. Ya da “evet ben zorba birisiyim, benim dediğim olacak” diyen görmemişsinizdir etrafınızda. Ama siyaseten zorbalık (kimse öyle olduğunu kabul etmese de) neredeyse günümüzün “vaka-i adiye”si.

Çokça bu konuyu gündeme getiriyorum, belki yine getireceğim ama önümüz seçim ve şartlar değişmezse-değiştirilmezse daha çok seçim yaşayacağız. Her geçen gün artan nefret ve öfkeyse, bir sabah yatağımızdan kalkamaz hale geleceğiz. Bu nefret ve öfke bizi boğacak.

Bir başkası yaparken yanlış olan şey, biz yaptığımızda doğruya dönüşmüyor. Yanlış herkese, herkes için yanlıştır. Kendi yanlışlarımızı gördüğümüz, onların da yanlış olduğunu kabul ettiğimiz ve bu yanlışlarımızı reddettiğimiz gün dünya daha yaşanılır olacak.

Daha önce de yazdım, yine yazıyorum: Ne demiş sevgili Âşık Veysel:

Koyun kurt ile gezerdi
Fikir başka başk'olmasa

Sevgiyle ve dostukla kalın.

www.facebook.com/iskefiyeli68
kaynar.yavuz@gmail.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar