Gurbette Hasbihal / Magdalena

“Oy benim sevdiceğim
Bal ile karışığım
Böyle mi sevdiceğim de
Seninle konuşuğum

Leoza meldamiye
Ela ela Magdalena
İskefiye yedi bela

Heeey…Gökte yıldızları
Sayalım elli elli
Şerefli Tirabizon’u da
Tapuladık besbelli”

(…)

Kemençenin ordinaryusu Göreleli Biçoğli Osman’ın Romika Horon ya da İskefiye Horon’u olarak bilinen türküsünün girişi. Selam olsun Bicoğlu’na, selam olsun Magdalena’ya...

* * *

26 – 29 Ekim tarihleri arasında İstanbul Yenikapı’da “Trabzon Günleri” düzenlendi ve ben bunu 27 Ekim’de öğrendim (nasıl bir PR ve reklam çalışması yapıldıysa artık). Cumartesi günümün 3 saatini orada geçirdim. Ve anladım ki galiba biz bu etkinlik işini falan beceremiyoruz. Ya da ben etkinlik denince başka bir şey anlıyorum.

Yer seçimi olarak bu kez iyiydi. Daha önce düzenlenen mekanlarda yürümek bile imkansızdı, Yenikapı etkinlik alanı ise ferah stant sunumuyla rahattı. Ama etkinlik sadece mekandan oluşmuyor.

Anladığım kadarıyla bir aceleye getirilmişlik vardı. Bazı belediyelerin daha önceden hazırlandıkları belliydi, özel olarak hazırlanmış stant ve etkinliklerle misafirlerini ağırladılar. Bazı belediyelerse sanki orada olmaları bir zorunlulukmuş gibi göründüler. Maalesef bizim belediyemiz de bunlardan biriydi. Öncesini bilemem, Coşkun başkanın söylediği gibi son anda katılma kararı almış olabilirler, ama yine de bu katıldığım üçüncü Trabzon günleri; etkinliklerinin tümünde gördüğüm en sönük stantlardan biriydi Belediyenin standı. Mısır unu, bal, biraz fındık ve keşandan yapılma küçük boyun atkıları dışında bir şey yoktu. “Kimse bizi tanımıyor” deniyor ya, bu şekilde olursa tanıyanlar da unutacak.

En azından etkinlik tarihi içinde belirli bir gün seçilip Çarşıbaşı günü düzenlenebilirdi. Sosyal medyadan bunun duyurusu yapılır, İstanbul’daki hemşerilerimizin bir araya gelmesi sağlanabilirdi. Tüm etkinlik boyunca belediye standı ziyaret edildi, ama çok az kişi birbiriyle buluşabildi. Belki çok kişi ziyaret etmiştir standı, ama kimi Perşembe, kimi Cuma, kimi Cumartesi, kimi de Pazar günü gidince kimsenin kimseden haberi olmadı. Ben sosyal medyadan bazı hemşerilerimin orada olduğunu görebildim, bir çoğunu görmek, sohbet etmek, hasret gidermek isterdim. Ama tüm zamanımı orada geçiremezdim.

Bu etkinlik seneye yeniden yapılacak, sanırım bunu hepimiz biliyoruz. Bu kez daha planlı, daha programlı ve daha istekli olalım. Büyükşehir hengamesinde, hemşerilerin bir araya gelebilmesi için bu büyük bir fırsattır, bunu kullanalım.

Sevgiyle ve dostlukla kalın.

* * *

www.facebook.com/iskefiyeli68

kaynar.yavuz@gmail.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar